Artikel 1.
Definities In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
All Service: Het klusbedrijf All Service, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer [KvK-nummer] en gevestigd te Brullenweide 124, Westervoort 6931VS.
Klant: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met All Service of een offerte aanvraagt van All Service.
Partijen: All Service en Klant samen.
Overeenkomst: Elke overeenkomst tussen All Service en Klant, van welke aard dan ook, inclusief offertes, opdrachtbevestigingen en eventuele aanvullende afspraken.
Werkzaamheden: Alle werkzaamheden die All Service in opdracht van de Klant uitvoert, zoals kluswerkzaamheden, onderhoud, reparaties, verbouwingen, installaties en advisering.
Schriftelijk: Per e-mail, via de post of enig ander communicatiemiddel dat als schriftelijk kan worden beschouwd, inclusief digitale communicatie.
Artikel 2. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, werkzaamheden, overeenkomsten en leveringen van All Service, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van de Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
Indien één of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden volledig van toepassing. All Service en Klant zullen dan in overleg treden om nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
Artikel 3. Offertes en Totstandkoming Overeenkomst
Alle aanbiedingen en offertes van All Service zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld.
Een offerte is geldig voor de duur zoals vermeld in de offerte. Indien geen termijn is vermeld, is de offerte 30 dagen geldig.
De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de offerte door de Klant schriftelijk wordt aanvaard, dan wel op het moment dat All Service een aanvang maakt met de uitvoering van de Werkzaamheden.
Kennelijke fouten of vergissingen in de offertes binden All Service niet.
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de door hem aan All Service verstrekte gegevens en specificaties, waarop All Service haar offerte baseert.
Artikel 4. Uitvoering van de Overeenkomst
All Service zal de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. All Service garandeert echter niet het behalen van enig concreet resultaat.
All Service heeft het recht bepaalde Werkzaamheden te laten verrichten door derden.
De Klant draagt zorg voor de benodigde vergunningen en ontheffingen. De kosten hiervan zijn voor rekening van de Klant.
De Klant draagt zorg voor een veilige werkomgeving en het tijdig beschikbaar stellen van de benodigde voorzieningen, zoals water, elektriciteit, en de benodigde ruimte.
De Klant dient All Service tijdig te informeren over eventuele verborgen gebreken of obstakels (c.q. leidingen, kabels, asbest, etc.) in de ondergrond, muren of plafonds die van invloed kunnen zijn op de Werkzaamheden. All Service is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van het niet of niet tijdig melden hiervan.
Opgegeven termijnen voor de voltooiing van de Werkzaamheden zijn indicatief en gelden niet als fatale termijnen, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Overschrijding van een termijn geeft de Klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst.
Artikel 5. Prijzen en Betaling
De prijzen in de offertes zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven.
All Service is gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen indien zich na het sluiten van de Overeenkomst onvoorziene kostenverhogende omstandigheden voordoen, zoals wijzigingen in wet- en regelgeving, stijging van materiaalprijzen of loonkosten. All Service zal de Klant hierover tijdig informeren.
Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door All Service aan te geven wijze, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
Bij overschrijding van de betalingstermijn is de Klant, zonder nadere ingebrekestelling, van rechtswege in verzuim en is de Klant de wettelijke rente verschuldigd. Indien de Klant een consument is, is de wettelijke rente van toepassing. Indien de Klant een rechtspersoon is, is de Klattelijke handelsrente van toepassing.
All Service is gerechtigd de Klant aanmaningskosten en buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen conform de wettelijke regelgeving.
All Service is gerechtigd om voor aanvang van de Werkzaamheden een aanbetaling te verlangen.
Artikel 6. Meer- en Minderwerk
Meerwerk en/of minderwerk dient schriftelijk tussen Partijen te worden overeengekomen.
Indien meerwerk noodzakelijk blijkt tijdens de uitvoering van de Werkzaamheden, zal All Service de Klant hiervan op de hoogte stellen en, indien mogelijk, een indicatie geven van de extra kosten.
Indien wijzigingen of aanvullingen op de Overeenkomst het gevolg zijn van onjuiste of onvolledige informatie van de Klant, zullen de hieruit voortvloeiende kosten voor rekening van de Klant komen.
Artikel 7. Opschorting en Ontbinding
All Service is bevoegd de uitvoering van de Werkzaamheden op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, indien:
De Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet of niet volledig nakomt.
Er sprake is van liquidatie, (aanvraag van) surseance van betaling of faillissement van de Klant.
De Klant verzoekt om schuldsanering.
Indien de Overeenkomst wordt ontbonden is de Klant aansprakelijk voor de door All Service geleden schade, inclusief gederfde winst.
Indien All Service overgaat tot opschorting of ontbinding, is hij op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade en kosten die daardoor ontstaan.
Artikel 8. Overmacht
All Service is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Klant indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld, noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop All Service geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor All Service niet in staat is de verplichtingen na te komen. Voorbeelden zijn: werkstakingen, transportproblemen, brand, overheidsmaatregelen, extreme weersomstandigheden en vertragingen in de levering van materialen door leveranciers.
Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan 30 dagen, is ieder der Partijen gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
Voor zover All Service ten tijde van het intreden van overmacht reeds gedeeltelijk haar verplichtingen uit de Overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is All Service gerechtigd dit reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte afzonderlijk te factureren. De Klant is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.
Artikel 9. Oplevering en Reclamatie
Na voltooiing van de Werkzaamheden zal All Service de Klant hiervan op de hoogte stellen. De Klant dient de Werkzaamheden binnen een redelijke termijn te inspecteren en eventuele gebreken schriftelijk te melden.
De Werkzaamheden worden geacht te zijn aanvaard indien de Klant niet binnen 7 dagen na kennisgeving van voltooiing schriftelijk en gemotiveerd melding heeft gemaakt van gebreken.
In geval van gebreken die bij oplevering niet zichtbaar waren (verborgen gebreken), dient de Klant deze schriftelijk te melden zodra hij deze ontdekt, doch uiterlijk binnen een redelijke termijn na ontdekking.
Bij een terecht gebleken reclamaties zal All Service de geconstateerde gebreken herstellen, tenzij dit onmogelijk of onredelijk bezwarend is. All Service is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van het niet tijdig melden van gebreken.
Reclamatie schort de betalingsverplichting van de Klant niet op.
Artikel 10. Garantie
All Service staat in voor de deugdelijkheid van de uitgevoerde Werkzaamheden, conform de eisen van goed vakmanschap, gedurende een periode van [bijv. 3 maanden / 6 maanden / 1 jaar] na oplevering, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
De garantie op geleverde materialen is beperkt tot de garantie die de leverancier of fabrikant van deze materialen biedt.
De garantie vervalt indien:
De Klant de Werkzaamheden zelf heeft gewijzigd of door derden heeft laten wijzigen.
De Werkzaamheden zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden, onzorgvuldig gebruik of onvoldoende onderhoud.
De oorzaak van het gebrek buiten de invloedssfeer van All Service ligt.
De Klant niet tijdig en op juiste wijze heeft gereclameerd.
De garantie strekt zich niet uit tot normale slijtage of schade die is ontstaan door invloeden van buitenaf, zoals weersomstandigheden.
Artikel 11. Aansprakelijkheid
All Service is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die het rechtstreekse gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de Overeenkomst.
All Service is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
De aansprakelijkheid van All Service is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de aansprakelijkheidsverzekering van All Service wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eigen risico dat All Service onder die verzekering draagt. Indien om welke reden dan ook geen uitkering krachtens die verzekering plaatsvindt, is de aansprakelijkheid van All Service beperkt tot het factuurbedrag van de Werkzaamheden waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, met een maximum van €3500 per gebeurtenis.
All Service is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door onjuiste of onvolledige informatie van de Klant, of door het niet naleven van instructies of voorwaarden door de Klant.
De Klant vrijwaart All Service voor alle aanspraken van derden die verband houden met de uitvoering van de Overeenkomst, tenzij deze aanspraken het gevolg zijn van opzet of grove schuld van All Service.
Artikel 12.
EigendomsvoorbehoudAlle door All Service geleverde materialen blijven eigendom van All Service totdat de Klant alle verplichtingen uit de betreffende Overeenkomst(en) volledig is nagekomen.
Artikel 13. Privacy
All Service verwerkt persoonsgegevens van de Klant overeenkomstig de privacyverklaring van All Service en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De privacyverklaring is beschikbaar op [websiteadres, indien van toepassing] of op te vragen bij All Service.
Artikel 14. Klachtenregeling
Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst dienen binnen een redelijke termijn na ontdekking, volledig en duidelijk omschreven, schriftelijk te worden ingediend bij All Service.
Bij All Service ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door All Service binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling van Artikel 15.
Artikel 15. Toepasselijk Recht en Forumkeuze
Op alle rechtsbetrekkingen waarbij All Service partij is, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de Overeenkomst of deze Algemene Voorwaarden zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar All Service is gevestigd, tenzij dwingend recht anders voorschrijft.
Artikel 16. Slotbepalingen
Deze Algemene Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 97284238.
De laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de Overeenkomst is steeds van toepassing.